După un mariaj nefericit cu germanii de la Lurssen, fostul şantier militar sau, mai bine zis, ce a mai rămas din el, ar putea renaşte sub tutela S.C. Şantierul 2 Mai S.A. Potrivit unui raport remis de către Şantierul 2 Mai S.A. către piaţa de capital, luna viitoare acţionarii sunt convocaţi în cadrul unei Adunări Generale a Acţionarilor, unde pe ordinea de zi figurează la punctul 1 „Aprobarea deschiderii unui punct de lucru în str. Portului nr. 1, Municipiul Mangalia, Judeţul Constanţa, respectiv în Hala armare şi motoare, situată în incinta S.C. Şantierul Naval Mangalia S.A.“ Partea română din asocierea S.C. Daewoo Mangalia Heavy Industries, care funcţionează sub denumirea de S.C. Şantierul 2 Mai S.A., încearcă, astfel, să redeschidă activităţile de producţie la fostul şantier militar, situat la câţiva kilometri de D.M.H.I. Potrivit emitentului raportului, există chiar şi un proiect de hotărâre de guvern referitor la preluarea halei, acţionarii urmând să fie informaţi de acest lucru pe 15 februarie, în cadrul A.G.E.A.
Reamintim că, în 2006, D.M.H.I. a fost la un pas să cumpere întreg şantierul militar însă, până la urmă, coreenii, deşi câştigaseră licitaţia, au abandonat proiectul. În 2008, S.N.M. şi grupul german Lurssen au semnat un contract de colaborare. Sub numele de Mangalia Naval Systems, germanii, recunoscuţi pe plan mondial pentru construcţia de nave de război şi iahturi de lux (printre clienţi se numără şi miliardarul rus Abramovici), au parafat o înţelegere pe o perioadă de trei ani cu statul român, care presupunea ca firma germană să facă investiţii de 10,5 milioane de euro în modernizarea şi dezvoltarea capacităţii de producţie. Până la urmă, înţelegerea a căzut, iar un an mai târziu şantierul a revenit, din nou, statului român.
Şantierul Naval Mangalia are un capital social de 5,27 milioane de lei şi a acumulat datorii de peste 16,3 mili