Dacă vreţi să călătoriţi cu trenul între Constanţa şi Bucureşti, pregătiţi-vă pentru un drum de aproape cinci ore. Deşi CFR spune că drumul nu ar trebui să dureze mai mult de 2 ore şi jumătate, de obicei timpul necesar este dublu, chiar şi în condiţii normale de trafic, atunci când nu ninge sau nu exte excesiv de cald sau frig. Călători ai CFR-ului pe această rută ne-au declarat că trenurile merg "la pas", cu viteze de 10 sau 20 km/oră, şi uneori pur şi simplu opresc în câmp. În tot acest timp, nimeni din garnitură nu se oboseşte să le comunice de ce se întârzie, cât va mai dura drumul până la destinaţie sau să-i întrebe dacă au nevoie de ceva. "Mi s-a acrit. Am făcut patru ore până în Bucureşti. Am stat în câmp, fără să ne mişcăm. Cel mai greu a fost după Ciulniţa", a declarat unul dintre pasageri. Singurul semn că trenul întârzie este afişajul electronic din gări.
Se fură ca-n codru
Noul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a descoperit cauza acestoe întârzieri. Este vorba despre furturi. „Una din marile probleme cu care m-am confruntat a fost că am investit sute de milioane de euro pentru modernizarea liniei ferate Bucureşti - Constanţa, ar trebui să facem două ore şi uneori facem şi cinci ore din cauza furturilor masive de componente din infrastructura feroviară", a spus ministrul Transporturilor, pentru Agerpres.
Trenurile merg orbeşte
Furturile, spun surse din CFR Constanţa, se produc la bobinele de inducţie amplasate pe şina ferată. Pe drumul dintre Constanţa şi Bucureşti, acestea sunt de ordinul sutelor. Rolul lor este a transmite informaţii către conductor. "Bobinele sunt furate pentru cuprul pe care îl conţin", spun angajaţii CFR. În aceste condiţii, conductorii trebuie să verifice cu controlorii de trafic dacă linia este liberă. Aceştia, la rândul lor, verifică prin telefon, la staţiile intermediare, dacă a ajuns garni