Marile reţele de magazine iau, din 15 ianuarie, startul în cursa pentru cele mai mici preţuri şi promit etichete tăiate chiar şi cu până la 90%. Dar "reducerile" camuflate în "promoţii" au început încă din decembrie anul trecut şi deja s-au epuizat multe din mărimile sau culorile de care aveţi nevoie. În realitate, în perioada în care ar trebui să înceapă reducerile care marchează sfârşitul unui sezon, rafturile magazinelor sunt deja pline cu noile colecţii.
Oficial, de marţi, începe perioada de soldare (OG 99 din 2000), iar pentru a epuizea stocurile de haine şi încălţăminte de iarnă, retailerii ieftinesc marfa cu 70 până la 90%.
Miza e cu atât mai mare cu cât consumul a scăzut în ultimii patru ani din cauza recesiunii. Evident, acest lucru a afectat profitabilitatea tuturor retailerilor. Prin urmare, preţurile tăiate rămân cea mai bună strategie care deschide portmonee în vreme de criză.
“Consumatorii sunt mult mai atenți cum își cheltuie banii. Cele mai mari vânzări se fac prin promoții“, confirmă Bogdan Belciu, partener la PwC. Bine spus promoţii, pentru că acesta e mesajul afişat în cele mai multe vitrine ale magazinelor, şi nu cel de "reduceri".
Explicaţia ţine de vechea controversă dintre comercianţi şi primării: pentru a avea dreptul să scrii reduceri, trebuie să plăteşti o taxă la primărie şi să anunţi exact care este perioada în care dai articolele mai ieftin. Teoretic, din punct de vedere legal, începând cu data de 15 ianuarie şi până pe 15 aprilie inclusiv, magazinele pot vinde produsele de iarnă cu 50% - 90 % mai puţin.
Practic însă, cei mai mulţi dintre comercianţi nu anunţă primăria şi preferă să meargă pe varianta promoţiilor care se pot face oricând în timpul anului, cu condiţia să nu se vândă sub preţul de achiziţie.
Cei mai experimentaţi cumpărători au învăţat deja şiretli