Foarte multe persoane sunt nemulţumite cu privire la modul în care au fost oprite în trafic de poliţiştii de la Rutier. De asemenea, nu înţeleg motivul pentru care maşinile lor au fost trase pe dreapta, din moment ce nu au comis nicio abatere. Modul de acţiune şi obligaţiile poliţiştilor de la Rutier sunt stabilite în „Concepţia de atitudine şi acţiune a poliţiei rutiere”.
Potrivit documentului care reglementează modul de acţiune şi obligaţiile poliţistului în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, prevăzute în „Concepţia de atitudine şi acţiune a poliţiei rutiere”, poliţistul rutier trebuie să fie echipat în mod corect, cu tinuţă de serviciu în funcţie de anotimp, având aplicată la vedere insigna. În relaţiile cu cetăţenii, el este obligat să se comporte civilizat, să dea explicaţiile necesare cu privire la motivul intervenţiei, la fapta încălcată, să fie coerent, ferm şi să nu răspundă la provocări.
În cazul activităţii de dirijare, supraveghere şi control a circulaţiei, poliţistul rutier trebuie să folosească în mod exclusiv semnalele regulamentare şi fluierul. El trebuie să comunice în permanenţă cu participanţii la trafic, să acorde asistenţă persoanelor care sunt în dificultate, iar dacă este necesar, trebuie să solicite sprijinul celorlalţi membri ai dispozitivului. În cadrul activităţilor de patrulare, viteza de circulaţie a autoturismului de serviciu nu trebuie să depăşească 40 de kilometri pe oră. Viteza poate fi depăşită în cazuri cum ar fi, de exemplu, urmărirea, oprirea unei maşini al cărui conducător auto a comis o faptă penală sau contravenţională, observată direct de agentul constatator sau în legatură cu care există indicii sau date că s-a comis o contravenţie sau o infracţiune.
Pe timpul deplasării cu autoturismul de serviciu, membrii echipajului sunt obligaţi să nu încalce re-gulile de circulaţie decât în