* Câmpurean: "Trebuie ţinut cont că Guvernul s-a angajat în faţa FMI că va modifica legislaţia, astfel încât RATB să poată majora tarifele cu o proporţie mai mare decât rata inflaţiei, pentru a-şi putea acoperi costurile"
Cea mai mare provocare pentru Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), în perioada care urmează, este transformarea din regie autonomă în societate comercială, în contextul în care reglementările europene în domeniu vor fi transpuse în legislaţia românească şi coroborat cu apariţia Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti, ne-a declarat, în cadrul unui interviu, Adrian Mihai Câmpurean, directorul general al RATB.
Totodată, domnia sa ne-a spus că va trebui să se ţină cont şi de faptul că Executivul s-a angajat în faţa FMI că va modifica legislaţia, astfel încât RATB să poată majora tarifele cu o proporţie mai mare decât rata inflaţiei, pentru a-şi putea acoperi costurile.
Şeful Regiei Autonome de Transport Bucureşti ne-a precizat: "Activitatea RATB este în mare parte influenţată de contextul economico-social în care îşi desfăşoară activitatea. RATB, în calitate de operator de servicii publice, se află într-o perioadă dificilă din punct de vedere operaţional şi legislativ, pe fondul schimbărilor generate de criza economică generală, o perioadă în care, pentru a face faţă provocărilor, trebuie să îşi asume anumite compromisuri".
Schimbările pe care conducerea RATB intenţionează să le realizeze urmăresc două direcţii - una adminis-trativă şi una operaţională, potrivit domnului Câmpurean, care ne-a spus: "În plan administrativ, consider că este necesar ca organigrama să devină mult mai funcţională, urmărind creşterea gradului de coordonare coroborat cu scăderea nivelului de subordonare. Totodată, consider că trebuie schimbată urgent situaţia dramatică a unor angajaţi ai Regiei în ceea ce priveşte condiţiile de muncă ş