Anul acesta, aeroportul Tempelhof din Berlin ar fi implinit 90 de ani. Dar n-a fost sa fie asa, caci veteranul din 1923 a fost inchis in octombrie 2008. Locul lui urma sa fie luat de un aeroport mult mai mare si mai modern, un proiect de infrastructura ambitios, cum sunt multe in ziua de azi. Ca nu toate reusesc, sunt terminate la timp si costa cat s-a planificat, incepe sa fie regula. Aeroportul cel nou din Berlin-Brandenburg (BER) a devenit intre timp cosmarul arhitectilor sai si al primarului din Berlin, care era saptamana saptamana trecuta sa-si piarda scaunul, din cauza lui. Insa BER nu e singurul pe lista neagra a mega-proiectelor de infrastructura care schioapata. Nu mai e Germania in stare sa duca la bun sfarsit proiecte foarte mari?
Berlin-Tempelhof era un crampei din istoria Berlinului si a prieteniei germano-americane, fiind punctul-cheie in constituirea podului aerian, prin care a fost asigurata supravietuirea populatiei din Berlinul de Vest, in timpul blocadei sovietice din 1948-1949. Senatul berlinez a decis inchiderea aeroportului, din cauza deficitului inregistrat si al numarului de pasageri in scadere. Dupa 85 de ani de activitate, la 30 octombrie 2008, Tempelhof a fost inchis definitiv. In protestele nostalgicilor, primarul social-democrat al Berlinului, Klaus Wowereit, impreuna cu 800 de oameni de afaceri si politicieni, au serbat printr-o gala selecta, "sfarsitul erei Tempelhof".
Astfel a inceput era "Willy Brandt", caci astfel se numeste noul aeroport Berlin-Brandenburg, a carui constructie incepuse in 5 septembrie 2006 la Schönefeld, in sudul Berlinului. Ideea constructiei dateaza insa si mai demult, din 1991. Administratoarea aeroportului e Flughafen Berlin Brandenburg GmbH, companie constituita cu participatii egale ale landurilor Berlin si Brandenburg (cate 34%), 26% fiind participatia statului federal german iar restul