Noul Renault Fluence, dezvăluit în premieră pe data de 1 noiembrie 2012, continuă strategia de reînnoire a design-ului Renault, integrând noua identitate vizuală a mărcii, ce poartă semnătura directorului de design, Laurens Van Den Acker.
Noul model păstrează designul fluid şi elegant al predecesorului său, dar capătă mai mult dinamism şi modernitate. În plus, confortul interior se menţine la un nivel ridicat, la care se adaugă o atenţie sporită pentru tehnologie şi calitatea finisărilor.
Noul Renault Fluence dispune de 4 versiuni de echipare, Authentique, Pro, Dynamique şi Privilege, precum şi de o gamă de motorizări adaptate exigenţelor clienţilor referitor la economia de combustibil şi plăcerea de a conduce: 4 versiuni diesel: noul 1.6 dCi 130 (cutie de viteze manuală în 6 trepte) dar şi 1.5 dCi 90 (cutie de viteze manuală în 5 trepte), 1.5 dCi 110 (cutie de viteze manuală în 6 trepte), 1.5 dCi 110 EDC (cutie cu transmisie automată cu dublu ambreiaj); 2 versiuni pe benzină: noul 1.6 16v 115 CVT X-Tronic (noua generaţie de transmisii automată cu variaţie continuă), la care se adaugă motorul cunoscut 1.6 16v 110 (cutie de viteze manual în 5 trepte)
Noutatea majoră este reprezentată de motorul 1,6 dCi 130, cel mai puternic din clasa sa pentru acest nivel de cilindree, ce surprinde prin consum redus de 4.6 l/100 km şi un nivel scăzut al emisiilor de CO2 : 119 g CO2/km.
Rezultat al colaborării dintre inginerii mecanici ai Renault şi cei ai Renault Sport F1, motorul Renault dCi 130 beneficiază de rezultatele experienţei şi expertizei acestora în materie de performanţe, reducere a frecărilor interne în exploatare, dar şi în privinţa fiabilităţii şi robusteţii.
O altă noutate importantă pentru noul model este motorul 1.6 16V 115, asociat unei cutii de viteze automate CVT X-Tronic, de ultimă generaţie. Acest