Proiectul este unul caritabil, iar celebra dulceaţa ce a fost lansată la Paris este vândută prin intermediul a două fundaţii. Preţul are un mesaj special.
Persoanele care o cumpără donează astfel 1 euro pe zi pentru promovarea satelor din zona Braşov-Mureş. Dulceaţa a fost lansată în octombrie 2012 în cadrul unui târg de produse tradiţionale desfăşurat la Paris. Proiectul este susţinut şi de prinţul Charles, care a vorbit în mai multe interviuri despre satul Viscri şi produsele tradiţionale.
Fiecare borcan este unicat
Fiecare borcan de dulceaţă este numerotat şi este unic. „Este o dulceaţă făcută din fructe de pădure, iar prezentarea este una pentru produse de lux. Borcanele sunt învelite într-o ţesătură de argint şi sunt însoţite de linguriţe de argint. Sticla borcanului este făcută manual, iar pentru cutiuţa de lemn în care este aşezat produsul noi plantăm cinci stejari. Şi ţesătura este una special şi lucrată tot manual “, a spus Cristi Gherghiceanu, reprezentatul Fundaţiei ADEPT, implicată în proiect. Viscri direct implicaţi în proiect.
Vânzările nu au fost mari până acum, dar lucrurile încep să se mişte.
„Această activitate nu este una profitabilă. Banii obţinuţi sunt folosiţi pentru promovarea zonelor rurale, a tradiţiilor populare şi pentru motivarea sătenilor să rămână în zonă. Până acum s-au vândut 13 borcane, dar proiectul a fost lansat târziu, astfel că marile companii aveau deja făcute bugetele pe 2012. Anul acesta avem însă promisiuni ferme, iar vânzările vor fi mai mari. Chiar dacă târgul de la Paris nu a fost unul cu vânzare, am fost vizitaţi de un avocat englez stabilit în Franţa care a dorit neapărat un borcan. În plus, un turist norvegian care a fost de Sărbători la Viscri a fost foarte impresionat de proiect şi a cumpărat un borcan. Ne-a promis că şi prietenii lui vor face acest lucru“, mai spune Cristi Gherghiceanu.