O mare parte dintre angajaţii din corporaţiile locale - fie că sunt manageri, specialişti sau mai ales angajaţi pe poziţii de entry-level - dedică o perioadă semnificativă din timpul petrecut la serviciu reţelelor sociale, orele la care se fac cele mai multe postări pe Facebook fiind cea mai concludentă dovadă a acestui fapt. Managerii au devenit mai flexibili şi nu le mai reproşează angajaţilor că folosesc reţelele sociale în timpul programului de lucru (cum se întâmpla în urmă cu câţiva ani), însă o dilemă a angajaţilor este aceea de a solicita/ sau de a accepta sau nu prietenia şefului pe Facebook.
În timp ce în alte ţări se vorbeşte de concedierea angajaţilor care au postat pe reţelele de socializare afirmaţii defăimătoare la adresa companiilor sau a şefilor pentru care lucrează, în România lucurile sunt mai temperate, însă nici şefii nu îi sfătuiesc pe angajaţi să se împrietenească cu ei.
"Sunt prieten cu majoritatea angajaţilor mei pe Facebook, însă, deşi sunt un şef mai «relaxat», nu cred că este bine pentru salariaţi. Este un reflex pe care nu îl poţi controla, mie nu îmi convine atunci când unul dintre ei îmi spune că nu are suficient timp pentru a face o sarcină până la un anumit termen, dar eu văd pe Facebook că are destul timp să posteze tot felul de melodii, articole şi opinii în timpul serviciului pe reţeaua de socializare", explică proprietarul unei companii cu activităţi în domeniul juridic.
"Am fost prieten cu şeful pe Facebook, dar l-am şters din listă, atât pe el, cât şi pe actualii colegi de muncă (pe foştii colegi i-am lăsat), pentru că auzeam tot felul de comentarii la muncă legate de cât de des, unde şi cu cine ies în oraş", spune Iulian, angajat într-o bancă de pe piaţa locală.
Unii angajaţi spun însă că aleg să se împrietenească cu şeful în încercarea de a-l cunoaşte mai bine. Gabriel, spre exemplu, angajat în departa