Guvernul Ponta şi-a îndreptat atenţia şi către Constanţa în vederea realizării şi continuării mai multor obiective printre care se află modernizarea Elcen Bucureşti care cuprinde şi Sucursala Electrocentrale Constanţa, extinderea digului de larg în Portul Constanţa, reglementarea juridică a plajelor dar şi amplasarea de bariere în larg pentru ca algele să nu mai ajungă în sezonul estival la mal. Proiecte sunt prevăzute şi pentru Portul Constanţa, Aeroportul Mihail Kogălniceanu, Canalului Dunăre-Marea Neagră, dar şi pentru realizarea, printr-un parteneriat public-privat, a Canalului Dunăre-Bucureşti.
Portul îşi va mări capacitatea de operare cu 50%
O măsură vizată de Guvern prevede dezvoltarea Portului Constanţa ca port regional strategic şi includerea sa în reţeaua de autostrăzi maritime. Guvernul susţine că Portul Constanţa trebuie să devină una din cele mai importante porţi de intrare - ieşire din Europa a mărfurilor pentru Orientul Îndepărtat, folosind ruta Oceanul Indian - Marea Roşie - Canalul de Suez şi coridorul Traceca. În acest sens, în portul Constanţa va fi finalizat digul de nord şi se vor crea noi dane, astfel încât portul să-şi mărească capacitatea de operare cu 50%. De asemenea, Guvernul şi-a propus reluarea programului de dezvoltare a facilităţilor pentru turişti prin finalizarea conexiunilor terminalului de pasageri din Portul Constanţa.
Fonduri europene pentru un centru intermodal
Prin accesarea unor proiecte cu finanţare europeană, Guvernul are în plan realizarea a cinci centre intermodale principale (Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Iaşi şi Braşov) şi a şase centre secundare (Craiova, Cluj, Târgu Mureş, Suceava, Giurgiu şi Piteşti).
Litoralul, zonă cu statut special
Printre obiectivele Executivului se află şi transformarea litoralului românesc în Zonă cu statut special, cu limită teritorială