Directorii unităţilor de învăţământ din judeţ au la dispoziţie un nou ghid, pe care îl pot consulta în vederea adoptării unor soluţii ferme pentru reducerea abandonului şcolar, fenomen tot mai prezent. Ghidul a intrat în posesia inspectorului şcolar general Vasilica Zaharia, în cadrul conferinţei reginale de la Sinaia, unde a fost diseminat rezultatul proiectului „Şcoli şi comunităţi în acţiune pentru combaterea părăsirii timpurii a şcolii”.
Specialiştii spun că elevii ar putea fi atraşi către educaţie prin crearea unui climat plăcut în clase, prin dotarea acestora cu echipamente audio şi video şi prin dotarea cu mobilier nou. Toate acestea ar putea face ca procesul educaţional să nu mai fie atât de monoton, iar elevul să îşi dorească să vină la ore. Totodată, apropierea familiei elevului de cadrele didactice şi asigurarea unei mese calde pe zi, în cazul copiilor provenind din familii nevoiaşe, pot constitui atuuri pentru continuarea studiilor.
Şcolile care au derulat proiecte precum „Şcoală după şcoală”, au avut un real succes în rândul copiilor, care au continuat să studieze, atraşi fiind de primirea unei mese calde la şcoală. De asemenea, prin activităţi de socializare, mulţi copii au reuşit să se integreze în colectivele din care făceau parte şi şi-au finalizat cursurile. Astfel de proiecte, pentru atragerea copiilor la şcoală, vor trebui realizate în baza unui parteneriat solid cu autorităţile locale.
Aşadar, toţi directorii care vor să îşi unească forţele şi să lupte pentru reducerea absenteismului şcolar, sunt aşteptaţi la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean pentru a consulta ghidul. „Există familii în mediul rural, unde copii au risc de abandon datorită situaţiei precare, iar la nivel local un astfel de program este binevenit, dar întreaga comunitate trebuie să se implice într-un astfel de program”, a spus inspectorul şcolar general