Dacă Dunărea va îngheţa în perioada următoare, la cele mai mari hidrocentrale ale României, Porţile de Fier I şi II, nu se va mai putea interveni pe cale fluvială
1 /.
În caz de incendiu, inundaţie pe timp de îngheţ - Hidroelectrica şi autorităţile fluviale nu pot interveni la cele două unităţi hidroelectrice pentru a limita pierderile. Anul trecut au fost şapte astfel de incidente.
Statul român în baza tratelor cu statele vecine trebuie să asigure că pe şenalul navigabil al Dunării se poate circula inclusiv pe perioada iernii, când apa fluviului îngheaţă. Mai mult, are obligaţia de a asigura intervenţia în caz de urgenţă la Porţile de Fier. Pentru asta, în fiecare iarnă, se apelează la singurele două nave de tip spărgător de gheaţă şi intervenţie din ţara noastră. Este vorba de Perseus în sectorul Dunării maritime şi de Goliat în sectorul de la Porţile de Fier şi până la Olteniţa. Dacă Perseus aparţine statului prin regia publică Administraţia Fluvială a Dunării de Jos, Goliat era închiriat cu peste 50.000 de euro de la firma Danube Salvage and Towage.
Asta până în acest an, când reprezentanţii firmei au bănuiala că Hidrolectrica se foloseşte în acte de nava lor, deşi nu au niciun contract în acest sens.
„Deţinem indicii potrivit cărora nava deţinută de către societatea noastră, respectiv nava Goliat, a fost nominalizată că nava de intervenţie de către Hidroelectrica şi autoritătile româneşti în cadrul convenţiilor internaţionale încheiate de România cu statele riverane - Serbia, Bulgaria - făra a exista un contract de punere la dispoziţia acestora a navei în cauză”, a mai precizat conducerea firmei printr-un comunicat de presă.
“Noi nu cerem să încheiem vreun contract. Noi doar atragem atenţia asupra situaţiei periculoase în care se află partea română şi mai dorim să precizăm clar că în cazul unui incident nu avem nicio res