Modelele crossover de dimensiuni mici au devenit din ce în ce mai dorite pe actuala piaţă europeană, tot mai mulţi producători venind cu oferte pentru segmentul-nişă creat de Nissan Juke.
Ultimul constructor înscris în lupta pentru supremaţia în acest sub-segment este Renault, care a prezentat modelul Captur, definit de francezi cu termenii "urban crossover" (crossover urban).
Micul crossover francez împarte platforma tehnologică cu niponul Juke, reuşind să dea impresia unui MPV în ciuda dimensiunilor reduse (Captur este cu 5 mm mai scurt decât Juke). Renault susţine că perechea şasiu Nissan-caroserie Renault transformă Captur într-un automobil ce oferă expresivitatea şi poziţia de condus a unui SUV, combinate cu versatilitatea unui MPV şi cu agilitatea şi feeling-ul unui hatchback compact.
Design-ul semnat de Laurens van den Acker demonstrează că Renault a descoperit piatra filozofală odată cu noul Clio şi că n-a ezitat să o folosească pentru Captur. Crossover-ul francez are un aspect tineresc, evidenţiat de caroseria în două tonuri, ce va atrage privirile fără cel mai mic efort.
Interiorul respectă în mare parte liniile definitivate pe noul Clio, dar aduce în plus confortul şi multiplele soluţii de stocare specifice unui MPV. Mai mult de-atât, Renault promite şi o modularitate ieşită din comun, care să propulseze automobilul francez în topul clasei în care concurează.
Din punct de vedere tehnologic, Captur va oferi în standard o serie de tehnologii precum sistemul de acces fără cheie, senzorii de parcare sau asistenţa la plecarea din pantă. Ca opţionale, Renault oferă sistemul multimedia R-Link, conectivitate Bluetooth, sistem audio cu şase difuzoare sau unul de înaltă fidelitate Arkamys.
Motorizările modelului Captur vor fi în mare parte acelaşi de pe noul Clio, dar sunt şase ca micul crossover să mai primească şi alte propulsoa