Peste 148.000 de vizitatori au fost prezenţi în ultimele cinci zile la cea de a 38-a ediţie a Târgului Internaţional de turism, vacanţe şi petrecere a timpului liber de la Viena, “Ferien-Messe Wien”, primul mare eveniment de acest gen din 2013 şi al treilea ca importanţă din Europa, a precizat luni, pentru AGERPRES, Simion Giurcă, directorul Biroului de Turism al României din Capitala Austriei.
“Din primele estimări ale organizatorilor, în acest an, Târgul a fost vizitat de 148.000 de oameni, din care apreciem că cel puţin 10.000 din ei s-au oprit la standul României pentru a cere informaţii, materiale de la operatorii de turism, atraşi în primul rând de spectacolul oferit de “Junii Sibiului”. Practic, România a reuşit o promovare foarte bună, fiind în acest an partenera Austriei la acest eveniment, iar Sibiul, ca partener al României, şi-a demonstrat încă o dată profesionalismul. Dacă s-ar putea, aş alege Sibiul partener în fiecare an la Ferien-Messe Wien”, a mărturisit Simion Giurcă. Acesta consideră că prezenţa României, dar mai ales a Sibiului la Târgul de la Viena, a fost foarte vizibilă, unde au fost 800 de expozanţi din 70 de ţări.
Cu un stand mult mai modest decât al altor ţări europene precum Turcia, Italia, Grecia sau chiar Ungaria, România s-a aflat în centrul atenţiei timp de cinci zile la Viena, pentru că a reuşit prezinte ofertele a peste 20 de operatori din turism. Dacă în România discuţia despre brandul de ţară nu s-a terminat, la Viena, România s-a afişat cu celebra “frunză”, ceea ce nu i-a deranjat pe austriecii care s-au înghesuit să se prindă în horele româneşti, jucate cu mult patriotism de dansatorii profesionişti de muzică folclorică din ţară cel mai bine cotaţi, “Junii Sibiului”. Din cele trei consilii judeţene prezente la Viena, cel de la Caraş-Severin, Suceava şi Sibiu, de departe ultimul a salvat imaginea României la Viena,