Deşi procedura de vânzare a C.F.R. Marfă este momentan întreruptă, întrucât strategia de privatizare nu a primit avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, grupurile de afaceri private interesate de achiziţie aduc din nou în discuţie această posibilitate. Asta în contextul în care Bulgaria a anunţat că îşi vinde operatorul naţional din domeniul transportului feroviar de marfă.
Modelul Bulgariei, invocat în cazul C.F.R. Marfă
Deşi după respingerea în C.S.A.T. a strategiei de vânzare a C.F.R. Marfă, Ministerul Transporturilor a anunţat că privatizarea societăţii se amână, fără a preciza un termen, se readuce în discuţie vânzarea operatorului feroviar. Asta în condiţiile în care Bulgaria a anunţat că îşi vinde societatea de transport feroviar de marfă, BDZ Cargo.
Conform Guvernului bulgar, privatizarea BDZ Cargo, divizia de transport de marfă a companie feroviare din Bulgaria, ar fi considerată un succes dacă Guvernul de la Sofia ar obţine 200 de milioane de leva (102 milioane de euro), conform ministrul bulgar al Transporturilor, Ivailo Moskovski.
Foarte interesant este faptul că, printre cele nouă companii care au cumpărat documentele pentru procedura de privatizare a BDZ Cargo se numără şi una din România - Grupul Feroviar Român. Acest lucru demonstrează fără doar şi poate că şi pentru eventuala cumpărare a C.F.R. Marfă există interes din partea unor grupuri de afaceri din România.
În Bulgaria situaţia este oarecum diferită, pentru că fondurile pe care Statul bulgar speră să le obţină sunt necesare urgent pentru plata unei părţi a datoriilor de 750 de milioane de leva (peste 380 de milioane de euro) ale holdingului care operează transportul pe căile ferate, datorii care în România au fost „stinse” în mod constant cu fonduri de la bugetul de stat. În Bulgaria, însă, situaţia este mult mai dificilă ca în Români