Povestea fără sfârşit a celor 400 de km contractaţi de Kiat pare a intra pe un făgaş normal. Firma de construcţii pare să accepte, până la urmă, încadrarea în parametrii tehnico-financiari licitaţi.
Controversata firmă de construcţii pare să fi realizat, în sfârşit, proiectul tehnic conform caietului de sarcini. Deşi autorităţile judeţene se tem că cei de la Kiat vor solicita bani în plus prin acte adiţionale, reprezentanţii firmei spun că vor realiza lucrările la preţul şi în condiţiile tehnice pe care şi le-au asumat când au câştigat licitaţia.
Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Ioan Oleleu, firma Kiat a depus, în sfârşit, proiectul tehnic şi acesta corespunde caietului de sarcini pe baza căruia a fost organizată licitaţia câştigată de Kiat. „Au finalizat proiectul tehnic, inclusiv podurile - pentru că, la un moment dat, nu mai voiau să facă şi podurile - însă vom colabora cu ei doar dacă vor respecta şi suma cu care au câştigat licitaţia. Există autorizaţia de construcţie, dar ne-au cerut o întâlnire pentru noi clarificări. Mă tem că vor încerca din nou să renegocieze preţul, lucru pe care nu îl vom accepta", a declarat Oleleu.
La rândul său, liderul grupului PSD din consiliul judeţean, preşedintele PSD Cluj, Remus Lăpuşan, a respins ideea de a accepta suplimentări de costuri. „Dacă era după mine, contractul cu Kiat trebuie reziliat de mult, dar am înţeles că au existat ameninţări cu tribunalul şi situaţia s-ar fi complicat şi mai mult. Eu sunt convins că firma Kiat va face tot se poate ca să continue proiectul, dar precis va veni cu acte adiţionale ca să crească preţul, lucru cu care eu nu sunt de acord. Oricum, pe viitor va trebui să fim mult mai atenţi la asemenea contracte", a spus Lăpuşan. El este de părere că, pe viitor, loucrările vor trebui împărţite în tronsoane mai scurte şi licitate separat. „Tocmai pentru a