În noul cod rutier, ce va intra în vigoare în câteva zile, bicicliştii sunt obligaţi să folosească pista de biciclete, dacă aceasta există. Dacă nu, se supun rigorilor legii. Practic, dacă există pista pentru biciclete, indiferent de starea ei, biciclistul trebuie să o „călărească” cu al său cal cu două roţi, dacă nu, ei bine, atunci are dreptul să meargă şi la margine de drum. Articolul 41, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: „Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă”. Aşadar, din 19 ianuarie, cine nu se conformează poate plăti amenzi până la 400 de lei. Nu mai e cale de întors, dar nimeni nu i-a întrebat pe biciclişti ce părere au de asta. Într-adevăr, părerea unanimă a bicicliştilor e că e mai bine şi pentru ei şi pentru şoferi să meargă pe piste, dar nu e aşa uşor cum credeţi să circuli pe unele piste...
„Trotuarul e foarte înalt. Teribil de înalt”
„Păi cum? Spre exemplu, pe Gheorghe Lazăr. Luăm o singură stradă, nu mai multe. La intersecţia cu Circumvalaţiunii, înainte de semafor, în dreptul intrării de marfă a unui supermarket, pista, într-adevăr, continuă, dar nu poţi să te urci pe ea. Trotuarul e foarte înalt. Teribil de înalt. Atunci o iau pe stradă, o bucată, cât să zic, 20 de metri, până când se face intrarea rutieră în parcarea magazinului şi revin pe pistă. Să luăm partea cealaltă a străzii. Trotuarul e la un nivel mai sus faţă de stradă, mult mai sus, iar pantele pe care e desenată pista de biciclete sunt foarte abrupte. Eu încă mai pot să urc cu bicicleta ţinând-o de coarne, dar sunt unii bătrâni care nu pot face acest lucru. Şi sunt mulţi bătrâni aici în Măhală, că eu sunt măhăleanţ”, spune A.T., care are un fel city bike (bicicletă de oraş) mai de demult, de pe vremea Pegasurilor vechi, nu a celui rebranduit...
Bordurile