Daily Mail relatează despre invenţia unui tânăr din Deva. Publicaţia engleză susţine că Raul Oaida a reuşit să inventeze un sistem de propulsie care poate fi folosit cu uşurinţă pe vehiculele cu două roţi. Motorul inventat de român a fost montat de acesta pe bicicleta sa personală. Odată pornit sistemul de propulsie, este capabil să ducă vehiculul până la o viteză de 41 de kilometri pe oră.
Daily Mail notează că ”inventatorul romând din Transilvania pare să îi calce pe urme lui Henri Coandă, un celebru inventator de origine română”.
„La motor am lucrat timp de trei ani şi a costat 5.000 de euro, o mare parte din bani primiţi din sponsorizări de la străini cunoscuţi pe net cărora le-am povestit ce vreau să fac sau de la Asociaţia Română de Cosmonautică şi Aeronautică. O parte din componentele motorului cu reacţie au fost fabricate în SUA, după schiţele mele, altele le-am făcut eu chiar aici, în atelierul meu din Deva. Controlul bicicletei se face cu maneta de gaze, iar semnalele date de aceasta sunt preluate de un computer de bord de dimensiunile unei cutii de chibrituri care echivalează cu un sistem folosit la avioanele de vânătoare. Rezervorul este montat sub bara de protecţie a bicicletei, are o capacitate de cinci litri şi este alimentat cu un amestec similar cu kerosenul", povesteşte Raul Oaida.
Daily Mail relatează despre invenţia unui tânăr din Deva. Publicaţia engleză susţine că Raul Oaida a reuşit să inventeze un sistem de propulsie care poate fi folosit cu uşurinţă pe vehiculele cu două roţi. Motorul inventat de român a fost montat de acesta pe bicicleta sa personală. Odată pornit sistemul de propulsie, este capabil să ducă vehiculul până la o viteză de 41 de kilometri pe oră.
Daily Mail notează că ”inventatorul romând din Transilvania pare să îi calce pe urme lui Henri Coandă, un celebru inventator de origine română”.
„La motor