Facebook a dezvăluit, în cadrul evenimentului de la sediul companiei, ultima funcţie pe care o aduce reţelei sociale. Este vorba de Graph Search, propria viziune a Facebook în ceea ce priveşte căutarea.
Pe Facebook este vorba de oameni, nu e nicio surpriză, iar Graph Search pe acest amănunt va funcţiona. „Rezultatele sunt ordonate în funcţie de oamenii pe care îi ai cel mai aproape, urmează cei cu care ai prieteni comuni mulţi şi mai există sortarea pe baza altor semnale din sistemul Facebook“, a spus Mark Zuckerberg în cadrul prezentării noii funcţii.
Pentru cei care îşi fac griji cu privire la intimitatea lor, Zuckerberg a ţinut să precizeze că Graph Search ţine cont de acest lucru. Fiecare conţinut are propria sa audienţă, este în mare privat şi poţi căuta după conţinutul la distribuirea căruia ai contribuit.
În plus, noul modul de căutare foloseşte şi câteva trucuri din industria identificării comenzilor vocale, dar doar în ceea ce priveşte formulările naturale. Asta înseamnă că Graph Search ţine cont de modul în care formulăm întrebări natural şi nu urmează nişte tipare stricte. Mai mult, caseta de sus în care puteai căuta până acum a fost înlocuită cu o bară albastră deschisă oricărui tip de căutare.
„Ne-am dat seama că acea casetă îi incomoda pe oameni şi aceştia nu ştiau mereu ceea ce pot căuta şi ce nu“, a declarat unul dintre reprezentanţii Facebook. În plus, există o modalitate de a rafina rezultatele în funcţie de proximitatea spaţială şi gradul de interacţiune: Refine This Search.
După cum a spus Zuckerberg, acest Graph Search va întreţine acele 1.000 de miliarde de conexiuni şi le va spori.