Mulţi dintre cei care achiziţionează un smartphone, aleg între un iPhone de la Apple şi un smartphone care funcţionează pe Android, sistemul de operare propus de Google. Aceştia pot, totuşi, să-şi cumpere un iPhone în care să descarce nenumărate aplicaţii construite de Google.
Google a devenit cel mai popular dezvoltator de aplicaţii pentru iPhone, ajutându-şi competitorul să scoată pe piaţă produse mai atrăgătoare, deşi relaţiile dintre cele două părţi s-au deteriorat gradual. În ultimele opt luni, cel puţin, Google a devenit şi mai activ în dezvoltarea de aplicaţii pentru iPhone, în îmbunătăţirea unora mai vechi, căutând totodată să angajeze tot mai mulţi oameni care să lucreze strict pentru aplicaţiile care fac din smartphone-ul principalului competitor un produs atrăgător. Google are, aşadar, o întreagă echipă care lucrează pentru aplicaţii destinate produselor de la Apple.
Aplicaţia Google Maps pentru iPhone, lansată în luna decembrie, a înregistrat cele mai mai multe descărcări în ultima lună. Şi aplicaţia Youtube, destinată iPhone-ului, s-a bucurat de acelaşi succes, mai ales că oferă acces rapid şi simplu la serviciul Gmail. În Apple App Store există, la ora actuală, 20 de aplicaţii construite de Google.
Deşi ar putea părea că strategia Google este una destructivă, mai mulţi analişti citaţi de The New York Times laudă iniţiativa companiei, explicând că aceasta se apropie de un public ţintă inaccesibil până acum: acela format din posesorii de produse Apple, care preferă sistemul de operare iOS, în locul prolificului Android. Odată ce indivizii care fac parte din acest grup descarcă aplicaţii dezvoltate de Google, aceştia devin ţinta Ad-urilor Google şi furnizează date valoroase pentru companie.
O astfel de deschidere din partea companiei Apple către aplicaţii dezvoltate de competitori era de neconceput în vre