Inspectorii şcolari sălăjeni au bătut, în primul semestru al acestui an şcolar, unităţile de învăţământ din judeţ pentru a vedea cum se desfăşoară procesul educaţional în judeţ. Concluziile acestor inspecţii au fost prezentate ieri, într-o conferinţă de presă, de către inspectorul şcolar general adjunct Maria Pop.
Şase inspecţii generale, aşa numitele „inspecţii în brigadă complexă”, trei inspecţii de revenire, trei inspecţii tematice în care s-a ajuns, aproape de fiecare dată, în toate şcolile, 12 inspecţii de validare a rapoartelor de autoevaluare a unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic şi aproape 400 de cadre didactice asistate la oră. Sunt controalele prin care inspectorii şcolari sălăjeni au încercat să pună un „diagnostic” învăţământului preuniversitar din judeţ, dar şi să stabilească o metodă de „tratament” în perioada care vine.
Potrivit informaţiilor prezentate ieri, într-o conferinţă de presă, de către inspectorul şcolar general adjunct Maria Pop, toate constatările făcute de inspectori de-a lungul acestor mii de ore de inspecţie au făcut obiectul unor rapoarte, prezentate fiecărei şcoli inspectate în parte, şi vor fi cuprinse, sintetic, şi în raportul privind Starea învăţământului din semestrul I, ce va fi prezentat, cel mai probabil, la următoarea şedinţă cu directorii.
Constatările inspectorilor au vizat mai multe aspecte ale procesului de învăţământ. În ceea ce-i priveşte pe dascăli, multe dintre constatări le sunt favorabile, zugrăvind, de fapt, o stare de normalitate. Sunt, însă, şi aspecte imputabile lor, cum ar fi „tendinţa de dirijare excesivă a activităţii”, „axarea pe activarea copiilor buni” sau „participarea scăzută a elevilor la olimpiadele şi concursurile şcolare”.
În ceea ce-i priveşte pe elevi, inspectorii au urmărit nivelul atingerii de către aceştia a standardelor educaţionale. Oficialii ISJ susţin c