În timpul iernii cei care călătoresc cu mijloacele de transport în comun din Capitală sunt nevoiţi să suporte şi în autobuze sau tramvaie temperaturile scăzute de afară pentru că uneori sistemul de încălzire nu funcţionează, iar costul de reparaţie a instalaţiilor este prea mare. În alte cazuri căldura se pierde din cauză că uşile stau prea mult deschise.
Surse din cadrul Regiei Autonome de Transport susţin că toate instalaţiile de încălzire funcţionează, iar cei vinovaţi de frigul din autobuze sunt şoferii care refuză să dea drumul la căldură de teamă să nu fie penalizaţi din salariu pentru consumul mărit de motorină.
Un angajat al RATB ne-a explicat că în cazul troleibuzelor şi tramvaileor nu se poate pune problema încălzirii pentru că acestea se alimentează cu energie electrică, şi doar în cazul autobuzelor şoferul poate întrerupe căldura. „La autobuze este cu putinţă din dorinţa de a fura combustibil şoferii să nu dea drumul la căldură”, a explicat, pentru Adevărul, un angajat al unui Depou RATB.
Arderea siguranţelor, un motiv
Şoferii susţin că rar se mai întâlnesc autobuze sau troleibuze în care nu este căldură, iar de cele mai multe ori, motivele sunt din cauza siguranţelor care se mai ard la sistemele de încălzire. „Nu prea mai sunt tramvaie în care să nu fie căldură şi atunci când se întâmplă este din cauza siguranţelor defecte. Eu am păţit aşa săptămâna trecută, mi s-a ars o siguranţă şi am aşteptat trei zile până când problema a fost remediată, din cauză că piesele sunt destul de scumpe”, povesteşte un vatman de pe linia 41.
Termostatul, bată-l vina
Pe de altă parte, alţi vatmani susţin că în tramvaiele noi este puţin mai frig decât în cele vechi din cauză că acestea au un termostat care porneşte automat şi se opresc atunci când ating temperatura setată. În timpul călătoriei căldura se pierde atunci când toate uşile sunt