Autorităţile europene nu realizează cât de importantă este stimularea antreprenoriatului, consideră Andreas Trei-chl, preşedintele Erste Group. Măsurile menite să încurajeze oamenii să îşi înceapă propriile afaceri se limitează, de cele mai multe ori, la sponsorizări oferite de către guverne, la "credite ieftine", care nu contribuie, însă, la crearea unei culturi a respectului faţă de antreprenori, arată domnia sa. "Sistemul educaţional din Europa nu insuflă tinerilor dorinţa de a deveni antreprenori, aşa cum se întâmplă în Statele Unite. La noi, cei care reuşesc să câştige sume de ordinul milioanelor de euro, din afaceri pe care le-au creat, sunt încă priviţi cu o oarecare suspiciune", a declarat Andreas Treichl, în cadrul conferinţei "Întorcând lumea cu susul în jos: Cum să creşti în perioade de stagnare", pe care Erste Group a organizat-o recent la Viena.
În actualele condiţii economice din Europa, este dificil pentru cineva să ia calea antreprenoriatului, având în vedere că puţine ţări de pe continent iau măsuri care să uşureze procesul de deschidere a unei afaceri, este de părere domnia sa. Băncile sunt reticente să finanţeze noile afaceri, din cauză că le percep ca fiind riscante, însă este important să fie curajoase şi să le susţină pe cele care au potenţialul să reuşească, pentru a contribui la creşterea economică, afirmă Andreas Treichl.
În opinia lui Adam Somlai-Fischer, co-fondator şi director al departamentului de design al "Prezi", o companie maghiară care a creat un software pentru realizarea de prezentări interactive, diferenţele culturale sunt cele care descurajează antreprenoriatul în Europa. Tinerii europeni preferă un loc de muncă aparent sigur, în locul asumării riscului începerii unei afaceri proprii, aşa cum este cazul tinerilor americani, a declarat domnia sa. Nenad Pacek, consultant în domeniul dezvoltării afacerilor în pieţele eme