În anul 2012, Primăria Braşov, în parteneriat cu agenţii economici din centrul istoric care deţineau terase pe domeniul public, a început demersurile pentru aprobarea unui proiect unitar de amenajare a teraselor din centrul istoric.
Comisia de arhitectură din cadrul Primăriei Braşov din mai multe variante de mobilier a ales două modele, unul din fier forjat şi unul din lemn, care să se încadreze din punct de vedere urbanistic cu specificul zonei. Cromatica construcţiilor sezoniere se va încadra în culorile stabilite în documentele de urbanism, şi anume alb-bej. (Bejul – un fel de căcăniu- ar fi putut fi schimbat cu o culoare mai veselă, spun unii arhitecți, dar, de gustibus…).
Pe baza acestui proiect, Primăria Brașov a fost obţinut avizul Direcţiei Judeţene pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional Braşov, iar în data de 27.12.2012 a fost eliberată Autorizaţia de Construire, care aprobă amplasamentul acestor terase, amplasamentul meselor pentru fiecare terasă în parte, precum şi modelul de mobilier care se poate utiliza.
Toţi comercianţii care au deţinut terase pe domeniul public în anul 2012 au fost înştiinţaţi cu privire la această autorizaţie de construire, precum şi cu privire la modelul de mobilier aprobat.
„Totodată, s-a atras atenţia că în acest an nu li se va mai emite autorizaţie pentru amplasarea teraselor, decât comercianţilor care şi-au schimbat destinaţia spaţiilor unde funcţionează, din locuinţe în spaţii comerciale. În ultimii doi ani Primăria Braşov a atenţionat de nenumărate ori comercianţii că nu pot funcţiona într-un spaţiu care în Cartea Funciară are destinaţia de locuinţă, dar, prin excepţie, s-a aprobat, pentru perioadă determinată, amplasarea de terase cu condiţia rezolvării acestei probleme. Având în vedere că agenţii comerciali au avut timpul necesar pentru a face aceste modificări legale, începând cu anul 2013 doar cei c