Primăria Municipiului Alba Iulia a anunțat marți finalizarea proiectului „Lucrări de intervenție la obiectivul DN1 Sebeș – Alba Iulia, km 378+020, Pasaj Superior peste Calea ferată Alba Iulia”. Lucrările au fost terminate în vara anului 2012, toți indicatorii au fost realizați, iar din valoarea totală bugetată pentru proiect, de aproape 18 milioane de lei, a fost cheltuit puțin mai mult de jumătate, mai precis 9,77 milioane de lei. Cu toate acestea, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a aplicat pentru acest proiect trei corecții, în valoare totală de peste 530.000 lei, măsură pe care administrația locală o consideră a fi „o interpretare eronată a legislației” și o „eroare de logică”.
Valoarea totală a proiectului a fost de 9.775.380,34 lei din care contribuția Uniunii Europene a fost de 10.674.789, 49 lei, contribuția guvernului României a fost de 2.344.808,62 lei și contribuția Primăriei Alba Iulia a fost de 4.704.149,39 lei.
Lucrările au început în data de 15 martie 2011 iar termenul de finalizare ar fi fost 15 ianuarie 2013, însă procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor a fost semnat în 7 iunie 2012, cu un procent de realizare a indicatorilor de 100%: pasaj superior reabilitat – 2.353,45 mp, rampa Sebeș reabilitată 3.920 mp, rampa Alba Iulia 4.091,32 mp, amenajare drumuri acces în zona rampei Sebeș – 1.320 mp.
Silvia Moldovan: „Corecțiile sunt interpretări eronate ale legislației”
Autoritatea de Management pentru POR din Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a aplicat trei corecții pentru acest proiect: 5% pe contractul pe lucrări, de aproximativ 520.000 lei, iar contribuția Primăriei a fost de doar 2%. Pe lângă aceasta, a mai fost aplicată o corecție de 5% la dirigenția de șantier și încă o corecție de 5% pentru contractul de publicitate. Totalul sumei, care trebuie reținută di