Deblocarea posturilor din administraţia publică locală continuă să fie una dintre doleanţele tot mai multor primari din judeţ, după “localele” de anul trecut semnale de acest gen fiind lansate atât de noii aleşi, cât şi de către primarii cu mai multe mandate la activ.
După ce, în ultimii ani, aleşii locali din mediul rural s-au văzut nevoiţi să se rezume la asigurarea bunei funcţionări a instituţiilor publice din subordinea Primăriei, bugetele locale nefiind suficiente pentru susţinerea unor noi investiţii, în ultima perioadă tot mai mulţi primari şi viceprimari se plâng de faptul că primăriile se confruntă şi cu problema numărului insuficient de funcţionari. Printre cazurile de acest gen se numără şi cel al Primăriei Grebănu, noul viceprimar al comunei, Ioniţă Petre, specialist în resurse umane, propunând în Consiliul Local modificarea organigramei, din dorinţa de a obţine avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP) pentru a avea posibilitatea de a face angajări. Viceprimarul din Grebănu susţine că într-o primă fază ar fi necesar ca personalul să fie suplimentat cu cel puţin trei posturi.
“Până acum nu s-a rezolvat nimic”
Mulţumit de modul în care muncesc salariaţii Primăriei, vicele Ioniţă Petre consideră că personalul actual nu poate face la nesfârşit muncă suplimentară pentru a rezolva şi sarcinile de serviciu din alte specialităţi.
“Am cerut angajarea de specialişti în asistenţa socială, administraţie şi la registrul agricol, dar până acum nu s-a rezolvat nimic. Am discutat de organigramă în noul Consiliu Local, a fost aprobată, apoi am trimis-o la ANFP, de unde trebuie să obţinem aviz, dar până acum nu am primit nimic. Am făcut acest lucru din octombrie şi sperăm să se decidă deblocarea posturilor sau măcar în cazul posturilor unice. Avem 13 angajaţi, iar normativele în vigoare şi organigrama ne-ar permite