De ani buni, Antibiotice Iaşi nu mai este doar producătorul naţional strategic de antiinfecţioase, ci şi un brand recunoscut pe pieţe ca SUA, Canada, Rusia, CSI, Africa, Orientul Mijlociu, Asia şi Europa.
Exporturile au reprezentat un pansament foarte eficient pentru rănile lăsate de efectele crizei asupra unei companii de stat, concretizate mai ales în scăderea consumului. Nu sunt însă numai dezavantaje într-o structură a acţionariatului majoritară de stat, cum este cea a Antibiotice: „Ministerul Sănătăţii, în calitate de acţionar majoritar, s-a comportat rezonabil, deoarece aproape în fiecare an, pe durata acestei crize, a fost de acord cu reinvestirea profitului, ceea ce pentru noi a însemnat finalizarea unor investiţii importante“, spune directorul general al Antibiotice Iaşi, Ioan Nani. Astfel, dezvoltarea capacităţii de „Forme solide orale Comprimate“ şi a unui Centru de Cercetare- Dezvoltare pentru produse noi a făcut posibilă includerea unor noi produse în nomenclator, care au influenţat pozitiv cifra de afaceri. Rulajul a crescut cu 40% în 2012, ajungând la 301,4 mil. lei, comparativ cu 2008, iar orientarea către alte pieţe a jucat un rol crucial în aceste cifre.
Străinii iau Antibiotice din 1977
În 1977, fabrica obţinea prima autorizare din partea organismului regulator american Food and Drug Administration pentru fluxul de streptomicină, fapt care a deschis porţile pieţei internaţionale. În prezent, la 57 de ani de la înfiinţare, fabrica aşteaptă încă o vizită din partea acestui organism, pentru a-şi reconfirma dreptul de a vinde medicamente în SUA. „Am aşteptări ca pe piaţa americană, în anul 2013, exporturile de produse finite să ajungă la 15 milioane de lei şi, completate cu exporturile de Nistatină, să aducă o creştere sustenabilă la cifra de afaceri“, spune Ioan Nani. Nu este de mirare că exporturile de Nistatină generează câştig