Ce nu faci acum, amână pentru anul următor. Aceasta pare să fie politica autorităţilor locale clujene când vine vorba de programele de reabilitare a străzilor din oraş. În timp ce clujenii se plâng de starea proastă a drumurilor, reprezantanţii muncipalităţii admit că unele străzi au fost "sărite" la investiţii în 2012.
"La începutul anului trecut s-a luat decizia ca o mare parte din bugetul atribuit reabilitării drumurilor să fie direcţionat către reabilitarea străzii Oaşului şi Boharnci, străzi care nu au fost niciodată reabilitate", explică Oana Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
În 2012 municipalitatea a investit şase milioane de euro în străzile Oaşului şi Borhanci, în timp ce alte artere aflate într-o stare foarte proastă au fost înlăturate de pe lista de priorităţi.
Spre exemplu, strada Răsăritului din cartierul clujean Mărăşti, cu greu mai poate fi numită o arteră pe care se poate circula cu maşina. Din cauza sutelor de gropi şi a plăcilor de beton distruse, trebuia reabilitată integral în 2012. Cu toate acestea spre finalul anului lucrările au început într-adevăr, dar au intrat în conservare, iar strada va fi finalizată abia în 2013.
Clujenii mărturisesc că strada Răsăritului nu a mai fost reabilitată din 1996 şi circulă foarte greu în zonă
"Bat strada în fiecare dimineaţă şi mi se pare groaznică. Eu de 9 ani circul aici, şi este la fel", spune un riveran.
Primăria Cluj-Napoca reabilitează străziile din oraş pe baza unui contract de peste 140 de milioane de euro, care se încheie oficial în decembrie 2014. Instituţia susţine că până în 2014 se vor reabilita majoritatea arterelor din oraş, care se află pe listă încă din 201