Aflați în plin proces de stabilire a planului de școlarizare, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Gorj spun că, anul viitor, învățământul simultan va fi exclus din școlile gorjene. Această metodă este des folosită în unitățile de învățământ din cauza lipsei de elevi.
Pentru ca o clasă să funcționeze independent de alte clase, este necesar ca numărul elevilor din clasa respectivă să fie de minim 13 elevi. Pentru că acest număr este tot mai greu de atins, în special în mediul rural, se apelează la unirea unor clase diferite și predarea simultană, lucru care îngreunează atât munca profesorilor, cât și capacitatea elevilor de a recepta mesajul transmis de aceștia.
Reprezentanții ISJ Gorj susțin că, în anul școlar viitor, acest lucru nu se va mai practica. ,,Discutăm în fiecare zi cu primarii și consiliile locale din județ, pentru că ne interesează să rezolvăm problemele în interesul elevilor. Sunt probleme în special în mediul rural, acolo unde efectivele de elevi sunt foarte mici. Legea ne permite să avem o clasă de sine stătătoare dacă în ea învață minim 13 copii. Avem și clase în care învață mai puțini copii. O să încercăm să facem totul încât să fie bine pentru elevi”, a spus Ion Ișfan, inspector general în cadrul ISJ Gorj.
Aflați în plin proces de stabilire a planului de școlarizare, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Gorj spun că, anul viitor, învățământul simultan va fi exclus din școlile gorjene. Această metodă este des folosită în unitățile de învățământ din cauza lipsei de elevi.
Pentru ca o clasă să funcționeze independent de alte clase, este necesar ca numărul elevilor din clasa respectivă să fie de minim 13 elevi. Pentru că acest număr este tot mai greu de atins, în special în mediul rural, se apelează la unirea unor clase diferite și predarea simultană, lucru care îngreunează atât munca profesorilor, câ