Toyota a detronat General Motors, in 2012, si a redevenit liderul pietei auto, la nivel mondial.
Compania japoneza a vandut 9,7 milioane de autovehicule si autoutilitare, pe parcursul a 12 luni, in timp ce GM a comercializat 9,29 milioane de masini, scrie The Guardian.
Toyota, cel mai mare producator auto din 2012
Ambele grupuri au inregistrat cresteri ale vanzarilor, insa avansul Toyota a fost unul extraordinar, anul trecut, in special datorita succesului unor modele precum Camry, care au devenit extrem de populare.
Insa conducerea GM vrea sa isi ia revansa anul acesta, pariind pe piata din SUA. Grupul american a beneficiat mult de lovitura primita de Toyota, in 2011, cand productia a scazut masiv dupa ce fabricile sale au fost afectate de tsunami si cutremure.
In acel an, Toyota a cazut pe locul al treilea, dupa GM si Volkswagen. Grupul japonez si-a revenit insa spectaculos in 2012, in special in America de Nord, unde vanzarile au urcat cu 27%. Pentru 2013, Toyota anticipeaza vanzari de 9,91 milioane de vehicule.
Insa renasterea companiei japoneze dupa dezastrele naturale reprezinta doar o parte a povestii, potrivit lui Jeff Schuster, vicepresedinte senior al institutului de cercetare LMC Automotive. De remarcat este si faptul ca Toyota a reusit sa isi imbunatateasca vanzarile sedanului Camry in SUA.
La nivel global, Toyota a livrat cu 22% mai multe masini, fata de anul precedent, iar GM, cu 2,9%.
VW, care vrea sa ajunga lider in 2018, s-a plasat pe pozitia a treia, cu vanzari de 9,07 milioane autovehicule, in crestere cu 11,2% fata de 2011.
Toyota a detronat General Motors, in 2012, si a redevenit liderul pietei auto, la nivel mondial.
Compania japoneza a vandut 9,7 milioane de autovehicule si autoutilitare, pe parcursul a 12 luni, in timp c