* Amplasarea, vadul comercial şi indicele de sezonalitate - criterii pentru stabilirea impozitului forfetar
Întreprinzătorii nu se vor opune impozitului forfetar, dacă vor fi respectate punctele pe care le-au discutat cu Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediul de Afaceri şi dacă testele şi analizele vor avea efecte pozitive, a anunţat, ieri, Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
Impozitul forfetar urmăreşte simplificarea birocraţiei şi va fi stabilit doar după consultările cu reprezentanţii domeniilor vizate, a precizat acesta.
Potrivit domniei sale, va fi elaborată o notă de impact economic şi social şi va fi efectuat şi "testul de IMM", care reprezintă o metodologie specifică de analiză a efectelor actelor normative asupra numărului de firme şi capacităţii de a supravieţui a acestora.
"Consiliul pentru IMM s-a întâlnit, luni, cu ministrul Maria Grapini (n.r. ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediul de Afaceri), care ne-a spus că la introducerea impozitului forfetar se vor avea în vedere cinci elemente. Unul dintre acesta este că se va introduce selectiv, doar în anumite domenii, în special în servicii, unde există un grad redus de fiscalizare. Se are în vedere să se elimine situaţiile în care un hotel important din Bucureşti, cu un grad de ocupare de peste 80%, nu plăteşte impozit că nu raportează, de ani de zile, profit. Deci, se va aplica mai ales unităţilor de turism, de cazare, dar şi saloanelor de coafură şi unităţilor de încălţăminte etc", a explicat, ieri, într-o conferinţă de presă, Ovidiu Nicolescu.
În acelaşi timp, vor fi avute în vedere criterii precum amplasarea afacerii, vadul comercial şi indicele de sezonalitate, care sunt analizate pentru stabilirea acestei taxe ce urmează să fie aplicată ca procent dintr