Serviciile cu grad înalt de complexitate şi fabricarea de produse cu valoare adăugată mare au avut cele mai consistente creşteri ale cifrelor de afaceri în primele 11 luni din 2012, faţă de aceeaşi perioadă din 2011.
Topul cifrelor de afaceri, întocmit de „Adevărul“ pe baza datelor centralizate la Institutul Naţional de Statistică, arată că serviciile şi industria care se axează pe calitate au cele mai mari creşteri ale vânzărilor. În primele 11 luni din 2012, campionii creşterii cifrelor de afaceri au fost operatorii de leasing şi prestatorii de servicii profesionale oferite, de obicei, companiilor mari. Cât priveşte industria, cel mai bine au mers afacerile din domeniul textilelor, confecţiilor metalice sau al fabricării de bunuri de folosinţă îndelungată – electronice, electrocasnice etc.
Pe minus au ieşit afacerile din hoteluri, restaurante, jocuri de noroc, protecţie şi pază, cercetare sau comerţ cu autovehicule.
Închirierea, noul sport naţional
Aşadar, activităţile de închiriere (unde se înscriu şi operaţiunile de leasing) au avut cea mai mare creştere a facturărilor, cu un plus de peste 30% în primele 11 luni din anul trecut. Explicaţia? „Achiziţiile în domeniul imobiliar au scăzut, iar mulţi români au fost nevoiţi să apeleze la închirierea unei case“, ne-a declarat Marian Duşan, preşedintele Asociaţiei Romanian Business Accelerator. Pe de altă parte, creşterea vânzărilor de carburanţi nu mai surprinde pe nimeni. „Interesant este numărul mai mare de motociclete vândute. Probabil că traficul infernal din marile oraşe şi mai ales din Bucureşti i-a determinat pe mulţi să reununţe la maşini şi să treacă la vehicule mai suple, cum sunt motocicletele“, a mai spus Marian Duşan.
Retail: strictul necesar, creştere garantată
Comerţul cu amănuntul – în special cel cu bunuri de larg consum – a avut creşteri m