Cei de la Facebook au preluat modelul aplicat în repetate rânduri de cei de la Apple, atunci când lansau un nou produs pe piaţă. Acum compania lui Mark Zuckerberg urmează să facă un anunţ important.
În urmă câteva zile, Facebook a invitat jurnaliştii, la sediul din Silicon Valley, la un eveniment în care urmează să prezinte un nou produs. Invitaţia este accentuată de mesajul "Vino să vezi ceea ce construim".
GRAPH SEARCH: un nou motor de căutare
Facebook a dezvăluit, în cadrul unui eveniment special, Graph Search un motor de căutare pentru reţea.
Diferența dintre căutarea pe web şi Graph Search este că prima se bazează pe cuvinte cheie precum „hip hop” şi oferă cele mai bune rezultate posibile, în timp ce Graph Search permite utilizatorilor să găsească informaţii combinând mai multe cuvinte. Exemplu celor de la Facebook este "my friends in New York who like Jay-Z" – prietenii mei din New York care îl plac pe Jay-Z. Sunt două lucruri diferite. Prima versiune a Graph Search se va concentra pe oameni, fotografii, locuri şi interese.
Utilizatorii pot căuta în Facebook după modelul „fotografii ale prietenilor mei din 2009” sau restaurante în București și vor avea rezultatele colectate de pe profilurile prietenilor lor.
„Rezultatele sunt ordonate în funcţie de oamenii pe care îi au cel mai aproape, urmează cei cu care au prieteni comuni mulţi şi mai există sortarea pe baza altor criterii din sistemul Facebook“, a spus Mark Zuckerberg în cadrul prezentării noii funcţii.
Zuckerberg a explicat că serviciul va ţine cont de criteriul respectării dreptului la viaţă privată, afişând doar rezultate de conţinut de pe Facebook care sunt distribuite şi sunt accesibile utilizatorului ce efectuează căutarea. Acest Graph Search va întreţine acele 1.000 de miliarde de conexiuni şi le va spori, crede Zuckerberg. Facebook va integra Graph Search