Direcţia Judeţeană de Evidenţa Populaţiei Mureş funcţionează de miercuri, 16 ianuarie într-o nouă locaţie, la parterul şi etajul 1 din clădirea fostului Hotel “Parc” din Târgu Mureş. Despre noua casă şi de condiţiile pe care le oferă ne-a vorbit Codruţa Sava, directorul executiv al instituției.
Reporter: Cum s-a ajuns la acestă nouă locaţie pentru Serviciul Judeţean de Evidenţă a Populaţiei?
Codruţa Sava: Urmare a hotărârii Consiliului Judeţean Mureş din 20 decembrie 2012 s-a stabilit ca noul sediu al instituţiei noastre să fie în strada Primăriei nr. 2, în sediul fostului Hotel “Parc.” Mutarea efectivă s-a realizat marţi, 15 ianuarie, dată din care funcţionăm efectiv în noua locaţie. Condiţiile în noua locaţie sunt optime desfăşurării activităţii şi păstrării documentelor de stare civilă şi evidenţa persoanelor pe care le deţinem.
Rep.: Ce aduce în plus noua locaţie faţă de cea de pe strada Călăraşilor?
C.S.: Spaţiile sunt conforme normelor pentru păstrarea documentelor de stare civilă care sunt în păstrarea noastră pentru o perioadă de o sută de ani, conexiunile pentru accesul la baza naţională de date şi evidenţa persoanelor sunt realizate cu sprijinul specialiştilor şi practice condiţiile de muncă sunt îmbunătăţite substanţial.
Rep.: Ce asigură această nouă locaţie?
C.S.: Avem o suprafaţă de 347 de metri pătraţi în acest sediu, pentru starea civilă avem destinate trei birouri plus partea de arhivă care este un spaţiu generos şi optim, iar pentru restul compartimentelor funcţionale încă nouă încăperi. Spaţiile destinate instituţiei noastre sunt la parter şi la la etajul unu al clădirii.
Rep.: Noua locaţie aduce şi un mod mai plăcut de a lucra?
C.S.: Ca mod de lucru în principal pentru starea civilă, în vechiul sediu erau efectiv între registrele de stare civilă, cel mai vechi datează din 1885. Aceste documente au acumul