S-a schimbat regulamentul de funcționare a teraselor din Centrul Istoric! Din această primăvară, pe Republicii dar și pe străduțele adiacente, nu vom mai vedea tot felul de fotolii, canapele sau scaune.
Toți agenții economici vor avea obligația de a avea acelesi tip de mobilier, umbrelele vor fi doar bej, iar spațiul pietonal va avea aceeași dimensiune pentru toți comercianții, pentru a da posibilitatea mașinilor de intervenție să aibă acces în caz de urgență. Toate aceste reguli au fost stabilite cu acordul societăților care dețin terase în centrul istoric.
Comisia de arhitectură din cadrul Primăriei Braşov din mai multe variante de mobilier a ales două modele, unul din fier forjat şi unul din lemn, care să se încadreze din punct de vedere urbanistic cu specificul zonei. Cromatica construcţiilor sezoniere se va încadra în culorile stabilite în documentele de urbanism, şi anume alb-bej. (vezi poza in galeria foto)
„Totodată, s-a atras atenţia că în acest an nu li se va mai emite autorizaţie pentru amplasarea teraselor, decât comercianţilor care şi-au schimbat destinaţia spaţiilor unde funcţionează, din locuinţe în spaţii comerciale. În ultimii doi ani Primăria Braşov a atenţionat de nenumărate ori comercianţii că nu pot funcţiona într-un spaţiu care în Cartea Funciară are destinaţia de locuinţă, dar, prin excepţie, s-a aprobat, pentru perioadă determinată, amplasarea de terase cu condiţia rezolvării acestei probleme. Având în vedere că agenţii comerciali au avut timpul necesar pentru a face aceste modificări legale, începând cu anul 2013 doar cei care au autorizaţie de funcţionare vor primi acord de amplasare a teraselor pe domeniul public“, precizează Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, citat de newsbv.ro.
În această perioadă se lucrează la actualizarea regulamentului pentru desfăşurarea de comerţ stradal în zona centrului