* Retail Center Association a anunţat că nu va reînnoi contractul de master francizor cu compania olandeză
Retail Center Association (RCA), care deţine din 1 octombrie 2011 master-franciza retailerului olandez Spar Internaţional, a anunţat că nu va mai reînnoi contractul pe 2013. "Vom renunţa, a fost o investiţie proastă", ne-au declarat reprezentanţii asociaţiei, adăugând că nu au primit niciun sprijin din partea olandezilor.
În prezent, reţeaua Spar mai deţine doar trei magazine, la care se adaugă altele şapte sub brandul Aprozar. "Vrem să dezvoltăm mai bine reţeaua Aprozar, care este un brand propriu. Probabil doar magazinul de la Star (din Braşov - n. red) se va numi Star Market. Oricum, suntem în negocieri cu alte două reţele de supermarketuri cu care este posibil să ne asociem. Datorită unor clauze de confidenţialitate nu le putem divulga numele", mai spun sursele citate. Surse din piaţă au anunţat, însă, la finele anului trecut, că negocierile sunt purtate cu cei de la Mega Image.
Practic, neprelungirea constractului cu Spar International înseamnă al doilea eşec al acestei reţele în România, după cel din 2009, când compania Spar SRL a intrat în insolvenţă, chiar dacă era unul dintre cei mai mari retaileri alimentari români, cu afaceri de 44 milioane de euro în 2008 şi peste 20 de magazine.
Grupul braşovean de firme care a preluat master franciza Spar pentru România şi care mai are în administrare şi magazinele Aprozar şi Gostat a închis în 2012 zece din cele 20 de locaţii ale sale. În a doua parte a anului, compania a închis cinci din cele opt magazine Spar din judeţul Braşov, ultimul fiind supermarketul deschis în aprilie în noul ansamblu de locuinţe Privilegio din Braşov.
Neprofitabile s-au dovedit şi două din cele şapte magazine Aprozar din oraşul Braşov, motiv pentru care compania a decis să le închidă. În fine, acee