Prin poziţia sa, ministrul Transporturilor contrazice indicaţiile FMI care solicită privatizarea marii companii de stat Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Delegaţia FMI a venit azi în România. Cele câteva luni care au trecut de la ultima vizită nu au adus vreun progres în privinţa reformei companiilor de stat care se anunţă un subiect „fierbinte” în discuţiile cu autorităţile. Toate privatizările pentru care Guvernul s-a angajat sunt în întârziere.
Executivul ar fi trebuit să vândă pe Bursă participaţii la Complexul Energetic Hunedoara, Complexul Energetic Oltenia, Elcen Bucureşti, CFR Marfă, Romgaz şi Nuclearelectrica. Hidroelectria era pe listă, dar se află deocamdată în insolvenţă. De asemenea, ar fi trebuit făcute oferte publice secundare pentru Transelectrica şi Transgaz. Tarom şi CFR Infrastructură sunt printre puţinele companii unde a fost numit management privat.
Doar pe ultima sută de metri, autorităţie au repus pe tapet subiectul privatizării marilor companii. DEZVĂLUIRI Firma lui Fenechiu, ministrul Transporturilor, se bate pentru asfaltări de zeci de milioane de euro în Iași
Pachet majoritar sau minoritar
Mai grav e că întârzierea reformelor alungă şi investitorii, spun specialiştii. Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, a vorbit zilele trecute despre CFR Marfă, pentru privatizarea căreia CSAT a dat anul trecut aviz negativ. „A privatiza o societate atunci când ea înregistrează pierderi foarte mari este o greşeală. Propunerea mea este să fie vândut un procent de maximum 20%”, a spus Fenechiu. Propunerea „taie” de pe lista privatizărilor companiile internaţionale mari, care nu acceptă de regulă participaţii minoritare, spune Matei Păun, directorul casei de investiţii BAC Investment.
„Nu numai guvernul actual, toate guvernele de până acum, au amânat privatizarea companiilor. Este un joc cu FMI care le-a ieşit până acum”, a spus a