Biroul de Investigații Criminale din cadrul Poliției Brașov a fost sesizat ieri, la ora 14.00, de o femeie, că soacra sa, de 71 ani, din municipiul Brașov, a fost victima unei înșelăciuni.
Polițiștii au demarat imediat verificările și investigațiile stabilind că ieri, în jurul orei 11.30, bătrâna a fost contactată pe telefonul fix de un bărbat necunoscută, care s-a recomandat avocat și i-a comunicat că fiul ei a avut un accident rutier, se află internat în spital, iar pentru a scăpa de consecințele juridice ale accidentului are nevoie urgent de suma de 2500 euro.
Pentru a induce în eroare victima, apelantul i-a spus că se află la spital, lângă fiul ei, iar ulterior l-a dat la telefon să vorbească cu mama lui și să confirme faptul că are nevoie de bani. Apelantul i-a indicat o bancă și un cont bancar unde să depună urgent suma menționată.
„Victima a crezut că a vorbit cu fiul ei și imediat după convorbire, apelând și la o prietenă, a strâns suma de 1914 ruro, pe care a depus-o la banca menționată, la aproximativ două ore de la primirea apelului telefonic. Polițiștii au stabilit că este vorba de o înșelăciune, bărbatul menționat nefiind victima unui accident rutier. Polițiștii s-au deplasat imediat după sesizare la bancă și au reușit să anuleze tranzacția în timp util. Banii au fost înapoiați de polițiști victimei, iar cercetările continuă în acest caz, sub aspectul comiterii infracțiunii de tentativă de înșelăciune“, au precizat polițiștii brașoveni.
Oamenii legii recomandă brașovenilor, în special persoanelor în vârstă, să nu dea curs unor astfel de solicitări telefonice, să verifice verdicitatea aspectelor semnalate și, în cazul unor neconcordanțe, să anunțe imediat Poliția prin Serviciul telefonic gratuit 112.
Biroul de Investigații Criminale din cadrul Poliției Brașov a fost sesizat ieri, la ora 14.00, de o femeie, că soacra sa, de 71