Companiile japoneze All Nippon Airways şi Japan Airlines, doi clienţi importanţi şi fideli ai Boeing, au reţinut la sol 24 de aeronave 787 Dreamliner, din cauza unor incidente tehnice, aparatele reprezentând aproape jumătate din cele 49 de avioane de acest tip aflate în circulaţie la nivel mondial.
Cel mai recent episod a implicat un avion operat de All Nippon Airways (ANA) care zbura către Tokyo şi care a aterizat de urgenţă în vestul Japoniei după aprinderea unei lumini de avertizare, in timp ce echipajul a simţit miros de fum.
Săptămâna trecută, un echipament electric auxiliar a luat foc la un avion 787 al companiei Japan Airlines (JAL), în timp ce se afla pe aeroportul Logan din Boston.
Numărul total al avioanelor 787 menţinute la sol este de 24, dintre care 17 operate de ANA şi şapte de JAL, respectiv aproape jumătate din cele 49 livrate de Boeing în întreaga lume.
În prezent, există comenzi pentru alte 848 de avioane 787 Dreamliner la nivel global.
Informaţiile au dus la scăderea acţiunilor Boeing cu 3,42%, iar analiştii Goldman Sachs au redus preţul ţintă al titlurilor companiei de la 98 de dolari la 90 de dolari pe unitate.
Air India şi United Airlines nu intenţionează deocamdată să reţină la sol avioanele 787, iar compania poloneză LOT urmează să inaugureze miercuri o cursă 787 între Chicago şi Varşovia.
Companiile japoneze All Nippon Airways şi Japan Airlines, doi clienţi importanţi şi fideli ai Boeing, au reţinut la sol 24 de aeronave 787 Dreamliner, din cauza unor incidente tehnice, aparatele reprezentând aproape jumătate din cele 49 de avioane de acest tip aflate în circulaţie la nivel mondial.
Cel mai recent episod a implicat un avion operat de All Nippon Airways (ANA) care zbura către Tokyo şi care a aterizat de urgenţă în vestul Japoniei după aprinderea unei lumini de avertizare, in timp ce echipaj