Fondurile speciale gestionate de comisiile ce vor forma ASF își vor păstra destinaţia. Astfel, niciuna dintre cele trei comisii topite în megastructura financiară care va supraveghea piaţa asigurărilor, cea a pensiilor şi bursa, nu va putea utiliza fondurile altei comisii
După cum este deja bine cunoscut, în data de 18.12.2012, Guvernul României a emis Ordonanța de Urgență nr. 93, prin care a dispus înființarea Autorității de Supraveghere Financiară până la cel târziu 15.03.2013, prin comasarea Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor și Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Dincolo de aceste aspecte preliminare ce țin de oportunitatea creării unei asemenea instituții, se pun o serie de probleme practice cu privire la modalitatea efectivă de înființare și de finanțare a ASF. Potrivit art. 1 alin. 2 din Ordonanță, ASF va funcționa ca autoritate administrativă autonomă, de specialitate, cu personalitate juridică, independentă, autofinanţată, care îşi exercită atribuţiile potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, prin preluarea tuturor atribuţiilor şi prerogativelor Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor şi Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Așadar, forma de înființare aleasă de Guvern este fuziunea prin contopirea mai multor persoane juridice, modalitate prevăzută de art. 234 din noul Cod civil.
Trei într-unu
O.U.G. nr. 93/2012 prevede că de la data înființării ASF își vor înceta existența cele trei comisii comasate, urmând ca toate drepturile și obligațiile acestora, inclusiv toate disponibilitățile bănești existente în conturi, să fie preluate de către organismul nou-înființat pe bază de protocoale de predare-primire. Prin urmare, cele trei patrimonii ale comisiilor vor fuziona și vor crea împre