Facebook a lansat în această seară un motor de căutare intern, Facebook Graph Search, cu ajutorul căruia oamenii pot căuta prieteni din anumite zone, restaurante apreciate într-un anumit cartier sau alte interese comune. Care este miza unui asemenea produs? Care sunt rivalii?
Graph Search este mai mult de un simplu motor de căutare şi mai mult decât au anunţat cei de la Facebook. Dacă va fi un succes, poate fi un moment de cotitură în viaţa unui gigant online ca reţeaua socială a lui Zuckerberg. Dacă va fi o ratare, va fi una aproape critică.
Câteva produse însă ar trebui să se simtă ameninţate dacă produsul de la Facebook funcţionează cum trebuie şi va prinde la utilizatori.
Siri de la Apple
Asistentul personal de pe iPhone oferă informaţii utile celor care folosesc telefonul. Practic, dacă dorim un restaurant indian în zonă putem să o întrebăm pe Siri. Deşi nu a fost lansat la nivel global, Siri a fost un succes doar odată cu iPhone 4S, fără să mai fie un feature de top în noul telefon mobil.
Dar cu Graph Search, Facebook poate să ofere căutări personalizate în funcţie de zonă, interese sau specificul unui restaurant. Efectiv, reţeaua socială poate să ofere informaţii pe care Siri ni le-ar da, dar influenţate şi de prietenii noştri şi de părerile lor despre acel loc. Evident, totul este realizat dacă amicii virtuali au distribuit un review sau un link şi nouă, altfel intră în joc protecţia datelor, pe care Facebook a promis că o va respecta.
Atunci când Graph Search nu va reuşi să ofere rezultate relevante, motorul de căutare pe internet de la Microsoft, Bing va căuta în mediul virtual cele mai importante informaţii. Dacă echipa Facebook – Microsoft va ajunge la un produs final funcţional, ar putea fi o revoluţie.
Yelp sau Foursquare
Yelp se bazează pe calificative acordate unor locuri, baruri şi serviciilor. Foursqua