Vânzările de autoturisme noi au scăzut în Europa, în decembrie 2012, declinul fiind cel mai important din ultimii doi ani, în contextul recesiunii din sudul regiunii, care a afectat cererea de profil.
Înmatriculările de autoturisme din Europa s-au redus cu16% luna trecută, la 838.428 de unităţi, de la 997.842 în decembrie 2011, conform Asociaţiei Producătorilor de Automobile din Europa (ACEA). Scăderea este cea mai importantă consemnată după octombrie 2010, când cererea din domeniu a fost afectată de eliminarea subvenţiilor guvernamentale pentru programele "Rabla".
Datele ACEA arată un declin al vânzărilor de profil din Europa de 7,8% pe întreg anul trecut, la 12,5 milioane de unităţi. 2012 a fost al cincilea an consecutiv cu scăderi ale înmatriculărilor auto în regiune.
ACEA colectează date din cele 27 de state UE, Elveţia, Norvegia şi Islanda.
Constructorul auto american "Ford Motor" Co. şi-a diminuat vânzările în Europa cu 27% în decembrie, la fel şi rivalul "General Motors" Co, potrivit ACEA. Datele asociaţiei arată că "Renault" SA, al doilea producător auto din Franţa, şi rivalul său mai mare PSA "Peugeot Citroen", şi-au redus, fiecare, vânzările cu 19% în Europa, luna trecută. "Fiat" SpA, cea mai mare companie auto din Italia, şi-a diminuat vânzările în regiune cu 18%.
Vânzările "Volkswagen" AG, cel mai mare producător auto din Europa, au scăzut cu 15% în decembrie, iar ale "Daimler" AG, al doilea constructor mondial de autoturisme de lux, cu 7,7%.
În schimb, vânzările "Bayerische Motoren Werke" AG (BMW), cel mai mare producător de autoturisme de lux la nivel mondial, au crescut cu 0,6%.
Patru din cele cinci pieţe auto majore din Europa au scăzut în decembrie 2012. În Germania, cea mai mare economie a regiunii, vânzările de profil s-au redus cu 16%.
ALINA VASIESCU
ACEA avertizează că cererea de autotur