NAIAS 2013 (North American International AutoShow) sau pe scurt Salonul de la Detroit (14-27 ianuarie) a fost gazda lansării unui masiv SUV sub sigla Volkswagen ce beneficiază de o lungime de 4,98 metri şi configuraţie 2+2+2 locuri.
VW CrossBlue care se anunţă a fi un concurent pentru bestseller-ul Ford Explorer utilizează o platformă matrice modulară MQB elongată, lăţimea mastodontului fiind de 2,01 metri în timp ce înălţimea este plafonată abia la 1,73 metri. Capacitatea de transport atinge 2 metri cubi prin sacrificarea banchetei doi şi trei.
Deşi conceptul CrossBlue dispune doar de şase locuri, modelul final de serie va putea acomoda şapte persoane. Ca habitabilitate, pe locurile din rândul secund CrossBlue degajează un spaţiu pentru picioare de 95 cm, în timp ce pe al treilea front al caroseriei, distanţa nu scade sub 91 cm. Aşadar, contorsionările pe bancheta a treia, rezervată de alţi producători exilaţilor cu dimensiuni mignone, nu mai este de actualitate, conceptul VW fiind extrem de confortabil şi se mulează perfect pe conformaţia şi măsurile americanului de rând.
Vizual, blocurile optice frontale duble cu LED- uri în formă de “U” ale avansatului concept VW CrossBlue sunt elegant integrate în grila radiatorului formată din două baghete fine, cromate şi paralele, îmbinate perfect cu linia farurilor. Noua imagine a mărcii Volkswagen este replicată şi pe mezinul SUV de clasă mică, crossoverul VW Taigun, dar va fi preluată inclusiv pe viitorul VW Tiguan 2014.
Ca propulsie, VW CrossBlue este un Plug-In Diesel Hybrid, partea termică a ansamblului dual fiind în mod surprinzător o unitate 2,0 TDI ce livrează 190 CP şi 400Nm. Volkswagen dezvăluie astfel că doreşte să creeze o cerere pentru motoarele cu autoaprindere prin compresie inclusiv pe teritoriul nord-american, aducând în prim plan avantajele unui diesel-hibrid în ceea ce privesc generozit