Zilele trecute, fluxurile de stiri, blogurile de tehnologie, ziare importante, au publicat o stire despre cum Apple taie la jumatate comanda de display-uri de iPhone din cauza scaderii cererii pentru iPhone 5. Toate bune si frumoase pina in momentul in care toti au anuntat ca Apple comandase 65 de milioane de display-uri pentru primul trimestru din 2013, fara a cita insa o sursa (nici macar sa spuna de unde au cifrele), scrie Alex Mihaileanu, pe blogul lui.
Prostia a mers pina acolo incit nici un jurnalist - fie el si de la Wall Street Journal, primii care au preluat informatia de la publicatia japoneza Nikkei - nu a verificat cifrele de vinzari din ultimii ani, pentru primul trimestru. Mai pe romaneste, in primele trei luni ale anului 2012, Apple a vindut 35 de milioane de iPhone-uri. Primul trimestru al fiecarui an este - lucru, de altfel, cunoscut - cel mai mai slab pe care il inregistreaza compania, in fiecare an. Ceea ce e firesc, fiind explicabil prin faptul ca grosul cumparatorilor nu vine in prima parte a anului, ci in lunile precedente - mai exact, de sarbatori.
Cerere redusa pentru iPhone 5
Daca te gindesti la tendinta ascendenta, in materie de vinzari, avuta de Apple, logic ar fi ca si anul acesta sa vinda, in primul trimestru, mai mult decit in perioada similara din 2012. Iar "analistii" din media au inteles ca Apple astepta sa vinda 65 de milioane de bucati de iPhone 5. Doar ca a te astepta la o crestere cu 85%, de la an la an, e o absurditate. In cel mai fericit caz, Apple ar fi putut vinde undeva spre 40-45 de milioane de iPhone-uri (incluzind, aici, si modelele precedente - 4 si 4S.)
Cu atit mai mult cu cit, pentru trimestrul trecut (adica cel ce include si sarbatorile,) estimarile arata vinzari intre 43 si 63 de milioane de bucati. Cum ar fi putut Apple sa vinda mai multe intr-un sezon in care, in primul ri