Proiectul în lucru, care modifică statutul deputaţilor şi senatorilor, conţine o prevedere potrivit căreia, cererile de reţinere, arestare sau percheziţiei a parlamentarului, făcute de către procurori, vor trebui să conţină temeiul legal şi motivele concrete. Parlamentul îşi arogă dreptul de a cere procurorilor probe din dosare aflate în curs de instrumentare, dacă acestea îi vizează pe un deputat sau senator. În cazul în care este respinsă o cerere de reţinere a unui parlamentar, procurorul care a făcut cererea se poate trezi că intră în discuţia Consiliului Superior al Magistraturii. Iar ministrul Justiţiei, cel care remite Parlamentului cererea făcută de către procurori, este chemat în Parlament pentru a lua cuvântul în plen când se dezbate cererea de urmărire penală. O altă modificare este aceea că aprobarea reţinerii, arestării sau percheziţiei se face cu votul secret al majorităţii celor prezenţi şi nu cu majoritatea membrilor respectivei Camere. În schimb, parlamentarul reţinut sau arestat va avea plata indemnizaţiei şi a celorlalte drepturi suspendată pe durata reţinerii, cu excepţia sumei forfetare necesare funcţionării biroului parlamentar. De asemenea, parlamentarii nu vor mai putea fi citaţi ca martori. (Sursa: rtv.net)
Proiectul în lucru, care modifică statutul deputaţilor şi senatorilor, conţine o prevedere potrivit căreia, cererile de reţinere, arestare sau percheziţiei a parlamentarului, făcute de către procurori, vor trebui să conţină temeiul legal şi motivele concrete. Parlamentul îşi arogă dreptul de a cere procurorilor probe din dosare aflate în curs de instrumentare, dacă acestea îi vizează pe un deputat sau senator. În cazul în care este respinsă o cerere de reţinere a unui parlamentar, procurorul care a făcut cererea se poate trezi că intră în discuţia Consiliului Superior al Magistraturii. Iar ministrul Justiţiei, cel care remi