Un protest pornit ieri dimineaţă în mai multe regionale CFR din ţară, atât ale CFR Călători cât şi la administratorul infrastructurii feroviare - CFR SA a dus la blocarea traficului feroviar.
Până la orele amiezii ceferiştii reluaseră lucrul, ultimii ce au reluat activitatea fiind cei de la depoul de locomotive Braşov. Salariul întârziat este de fapt chenzina lunii decembrie care ar fi trebuit primită marţi, 15 ianuarie.
Un număr de 138 de trenuri care nu au mai plecat din staţii sau au fost oprite în staţii intermediare între orele 7.00 şi 9.00, în timpul protestului spontan, au întârzieri totale de 10.468 de minute şi vor ajunge la destinaţii cu întârzieri foarte mari, a anunţat, miercuri, CFR SA. Trenurile au fost oprite în staţiile intermediare.
Intr-o conferinţă de presă ţinută ieri dimineaţă, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că au fost afectate 42 de trenuri pe Regionala Cluj, 21 pe Regionala Craiova, 47 pe Regionala Bucureşti, 16 pe Regionala Constanţa, opt pe Regionala Galaţi şi trei pe Regionala Iaşi.
Ministrul Transporturilor a promis că plata salariilor restante va avea loc în cursul zilei de miercuri (n.r. - ieri).
Salariile, adevăratul motiv?
Intr-o Românie în care sute de mii de angajaţi din sectorul privat îşi primesc constant salariile cu întârziere, gestul sindicaliştilor CFR, nemulţumiţi de întârzierea de o zi a plăţilor, nu pare firesc.
"Sindicaliştii vor să dea un semnal proaspătului ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, că nu sunt dispuşi să înghită orice", ne-a declarat un director din Ministerul Transporturilor. Potrivit programului de guvernare urmează o perioadă grea petru angajaţii CFR, iar greva de ieri a fost un semnal că nu se va accepta orice. Programul de guvernare menţionează menţinerea a doar 60% din actuala reţea feroviară, restul urmând să fie închisă sau închiriată l