Anul 2012 a fost anul în care războiul browserelor se pare că și-a desemnat câștigătorii. Dacă în 2011, Internet Explorer încă mai conta cât de cât, anul 2012 a fost cel în care și-a pierdut orice speranță. Românii s-au mutat cu navigarea pe internet către alt browser.
La începutul anului 2012, Internet Explorer avea, în România, o cotă de 21,24% conform datelor de la StatCounter, în timp ce Mozilla încerca să țină piept ascensiunii cu care Google Chrome venea din urmă (Firefox 36,06%, Chrome 34,35%).
În 2012, românii care mai foloseau Internet Explorer au trecut pe Chrome, noul lider în România fiind produsul Google.
Aproape jumătate dintre români folosesc Google Chrome. Mai precis, conform StatCounter, proporția acestora este de 40%. Mozilla Firefox a reușit să se mențină la nivelul de 35%, însă cei care au renunțat la Internet Explorer au întărit cota de piață deținută de Chrome.
Source: StatCounter Global Stats - Browser Market Share
Mai puțin de 2 români din 10 mai folosesc browserul de la Microsoft pentru navigarea pe internet, conform cifrelor generate de StatCounter.
La nivel mondial, Mozilla Firefox a pierdut bătălia cu Internet Explorer, plasându-se pe locul al treilea la capitolul cotei de piață. Chrome a devenit în 2012 cel mai utilizat browser de internet din lume după ce a crescut de la 21% la 32%, iar IE s-a prăbușit de la peste 42%.
Anul 2012 a fost anul în care războiul browserelor se pare că și-a desemnat câștigătorii. Dacă în 2011, Internet Explorer încă mai conta cât de cât, anul 2012 a fost cel în care și-a pierdut orice speranță. Românii s-au mutat cu navigarea pe internet către alt browser.
La începutul anului 2012, Internet Explorer avea, în România, o cotă de 21,24% conform datelor de la StatCounter, în timp ce Mozilla încerca să țină p