Cadrele didactice care doresc să organizeze excursii cu elevii vor trebui să apeleze la serviciile unei agenţii de turism, membră a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Această decizie este obligatorie şi va fi aplicată începând din acest an, potrivit unui protocol semnat pe 20 decembrie 2012 între Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) şi ANAT. Acest protocol oficial prevede, printre altele: elaborarea de către MEC şi ANAT a procedurii de achiziţionare a pachetelor de servicii turistice de unităţile de învăţământ şi transmiterea către inspectoratele şcolare judeţene a obligaţiei de a nu mai permite efectuarea nici unei excursii cu elevi, fără un dosar care să includă contractul cu agenţia de turism, copia licenţei, a asigurării, includerea unui profesor reprezentant.
De asemenea, este facilitată şi participarea elevilor şi cadrelor didactice la cursurile de formare organizate de ANAT în domeniul turismului.
Principalele efecte scontate ale acestei măsuri sunt diminuarea fenomenului de turism „la negru”, garantarea unor servicii de transport şi de cazare de calitate şi, nu în ultimul rând, excursii mai ieftine pentru elevi. „Dorinţa noastră a fost ca tot ceea ce înseamnă mişcare turistică să se realizeze prin agenţiile de turism. Ideea de la care am pornit a fost eliminarea turismului la negru. Un profesor nu poate găsi un tarif de cazare mai bun decât la o agenţie de turism, care are contracte cu hoteluri şi pensiuni. Copiii au garanţia că vor beneficia de servicii de ca-litate, la preţuri mai mici şi totul e legal, la suprafaţă”, ne-a declarat Dragoş Horhocea, vicepreşedinte al ANAT. Dacă până acum, profesorul organiza excursia cu un şofer, iar condiţiile de cazare erau incerte, acum copiii au siguranţa serviciilor, întrucât este încheiat un contract între agenţie şi şcoală, în care sunt specificate condiţiile.
Anul trecu