Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri nu vrea să dea înapoi Consiliului Judeţean, banii datoraţi pentru problemele create în urma construcţiei Autostrăzii Arad – Timişoara. CNADNR se judecă cu administraţia judeţeană pentru peste 650.000 de euro, care au fost necesari pentru repunerea în funcţiune a pistei Aeroportului Internaţional.
Pe data de 23 ianuarie a fost stabilit un nou termen de judecată, în procesul dintre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri şi Consiliul Judeţean, în problema pistei de aterizare – decolare a Aeroportului Arad. În tot acest timp, sistemele afectate de construcţia autostrăzii au fost repuse în funcţiune, pe banii administraţiei judeţene, dar şi din banii luaţi împrumut de la bancă.
În urmă cu trei ani, administraţia arădeană a transferat către CNADNR o suprafață de 43.214 de metri pătraţi, din zona Aeroportului Arad, destinată construcției Autostrăzii Arad-Timișoara. Prin transferarea acestui teren, distanţa dintre autostradă şi pistă a fost redusă la 396 de metri, deşi, minimul admis era de 500 de metri. Deoarece aceasta a fost redusă cu 180 de metri, condiţiile legale de funcţionare nu au mai fost respectate. Soluţia a fost relocarea sistemului de iluminare a pistei de aterizare dintre autostradă şi pistă. Numai că această investiţie ar fi trebuit susţinută financiar de către CNADNR, însă compania a refuzat să îşi ia această atribuţie. Astfel, s-a ajuns la un conflict, pe fondul necesităţii urgente de remediere a situaţiei, pentru reluarea zborurilor de pe aerogara arădeană. La jumătatea anului trecut, de pe Aeroportul Internaţional Arad au fost reluate zborurile de pasageri, astfel că, repunerea în funcţiune a pistei nu a putut aştepta.
Cheltuielile au fost acoperite atât din bugetul propriu al Consiliului Judeţean, cât şi al aerogării. Este vorba de o sumă de 1,2 milioane de lei, din bugetul Aeroport