Chiulul de la ore s-a menţinut la cote alarmante în primul semestru al acestui an şcolar. În ciuda măsurilor dispuse de Ministerul Educaţiei, respectiv monitorizarea lunară a elevilor care nu sunt prezenţi la ore şi planurile pentru creşterea interesului pentru şcoală, se constată că, pentru foarte mulţi elevi, şcoala rămâne neatractivă. Programul şcolar încărcat, programa stufoasă, atitudinea rigidă a unor profesori, teama de notele mici şi lipsa de supraveghere din partea părinţilor stau la baza acestui fenomen îngrijorător.
Pentru luna decembrie 2012 s-au înregistrat 71.360 de absenţe din care 27.973 motivate. Pe întreg semestrul I, datele centralizate arată că numărul absenţelor a fost de 526.160, din care 196.647 motivate. Liceeni îşi păstrează catalogarea neonorantă de elevi care lipsesc cel mai mult de la cursuri. Astfel, în învăţământul liceal s-au înregistrat în semestrul I 316.621 de absenţe (135.642 motivate), în timp ce la gimnaziu numărul acestora a fost de 164.734 (48.809 motivate). Elevii din clasele I-IV sunt cei mai conştiincioşi. La acest ciclu de învăţământ figurează în evidenţe 29.821 de absenţe (8.790 motivate), iar la liceu seral sunt 6.661 de absenţe (727 motivate).
„În primul semestru al anului şcolar 2011-2012 s-au înregistrat 641.115 de absenţe, cu 120.000 mai multe faţă de cele din primul semestru al acestui an şcolar” a declarat Dragoş Cristea, inspector şcolar şi purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean.
Chiulul de la ore s-a menţinut la cote alarmante în primul semestru al acestui an şcolar. În ciuda măsurilor dispuse de Ministerul Educaţiei, respectiv monitorizarea lunară a elevilor care nu sunt prezenţi la ore şi planurile pentru creşterea interesului pentru şcoală, se constată că, pentru foarte mulţi elevi, şcoala rămâne neatractivă. Programul şcolar încărcat, programa stufoasă, atitudine